onsdag 13 april 2011

Vilken strålande dag

Sett ur Eltons synvinkel. Han älskar verkligen dagis, och bara på dem här två dagarna är han som en helt annan liten miniperson. Det var andra dagen av inskolningen och redan idag ville dem att Bekim skulle gå hem. Han har ätit som en häst, sovit som en kung och lekt som bara den. I morgon har han tid från 9-14. Dem föreslog att jag skulle komma dit o hänga en stund för att sen gå hem... HÖVVA!!! Det är blandade känslor det här i mitt mamma hjärta. Samtidigt som det glädjer mig att se honom så lycklig och tillfredställd så gör det ont att se honom så självständig. Han tittar inte ens åt vårt håll på dagis. Leker med sina kompisar och tröstas av fröknarna... Det är väl livet det här antar jag- han går från bebis till barn.

Personalen är helt underbar. 3 ordinarie o två studenter. Det går bara 11 barn på Eltons avdelning. Det kommer öka nu i maj till sammanlagt 14 stycken vilket jag tycker är alldeles lagom. Jag hoppas hoppas att vi kommer fortsätta trivas här och inte behöva byta till hösten.

Humlan heter Eltons avdelning!

/C

3 kommentarer:

  1. Blir så glad att han trivs så! :)

    SvaraRadera
  2. *Carro, Elsa och lillebror i magen*13 april 2011 kl. 16:36

    Vilket dagis går han på?

    SvaraRadera
  3. Men åh så skönt att han redan trivs så bra och att allt fungerar så fint :)

    sv: Men åh tack snälla du! Ja det känns så himla härligt - som att allt slit dessa år har lönat sig :) Känns lite konstigt också att bara hastigt och lustigt flytta härifrån - men så som jag har längtat! Kram

    SvaraRadera