måndag 7 februari 2011

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Linda:

♫ Hur länge har du bloggat?
    Har bloggat i omgångar. Det här är tredje vändan. Började -08 då jag åkte till USA.
 Började om -10 igen och har fortsatt lite sporadiskt sådär. Denna bloggen har funnits 
sen Dec -10.

♫ Hur många bloggar återvänder du till dagligen?
    Ett tiotal skulle jag kunna tänka mig. För ett halvår sedan läste jag ca 30. Men på 
grund av tidsbrist och intresse läser jag bara dem mest intressanta nu. 

♫ Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många
 är ämnesbloggar?
    I princip alla är dagboksbloggar.  Sen finns det bloggar jag bara läser någon
 gång i veckan som handlar om inredning eller mode.

♫ Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
    Det är jag ganska säker på att dem tycker. Jag har en förmåga att sällan 
lyckas vara någon annan än precis den jag är. 

♫ Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg,
 eller tänjs den gränsen hela tiden?
    Ja det tycker jag att jag har, vilket ibland kan vara lite jobbigt. 
Jag önskar vissa stunder att jag kunde skriva av mig mer än vad jag gör. 
Med tanke på hur många som läser (många man inte vet vilka det är) 
så får man ju faktiskt välja sina ord och begränsa sina tankar. 

♫ I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
    Med tanke på hur många läsare jag har och hur lite respons man faktiskt
 får så bloggar jag inte för någon bekräftelse alls. Det är sällan folk faktiskt
 tycker till om det man skriver. Jag bloggar i första hand för min egen skull
 men oxå för mina fina mammavänners skull. Uppdatera varandra lite om 
vad som händer liksom. Lättare att få stöd och pepp om man luftar sig liksom.

♫ Har du träffat människor IRL, efter att ha träffat dem via bloggen?
    Ne inte än, men en fika med Caroline ska planeras in inom 
en snart framtid tycker jag:-)

♫ Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?
    Enligt mig handlar allt om distans och respekt. Man ska inte blogga
 om man inte är beredd på att både få RIS & ROS. Heller inte dela med sig 
om känsliga och personliga saker/åsikter om man inte är stark nog att 
kunna hantera folks åsikter. 

♫ Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
    Jag har inte stött på några nackdelar med bloggandet. 
Iallfall inget som har berört mig. Den enda nackdelen jag kan se är väl 
pressen man känner när man inte uppdaterar. Dock är ju denna något man 
skapar sig själv. 

♫ Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år?
    Jag kan inte svara på det faktiskt. Självklart skulle jag vilja! 
Men det får inte ta upp för mycket tid från mitt liv- heller vill jag inte försumma min son.
 Jag känner redan nu att jag är något av en kvällsbloggare,
- då många av mina inlägg kommer på kvällarna när allt lagt sig, lillmyran sover
 och jag får en stund för mig själv. Kommer det funka så här i framtiden oxå då lär jag fortsätta!

JAG UTMANAR: Ida Fanny Malin

/C

1 kommentar:

  1. *Carro, Elsa och lillebror i magen*8 februari 2011 kl. 07:54

    Men chris du får ju inte länka till min blogg :P Nu blir det lösen så många knäppisar som läser din blogg ;)

    fika mycket snart tycker ja :D säg en dag :D

    kram

    SvaraRadera