måndag 7 februari 2011

Open forskoooola

Jag och Elton shappade som vanligt iväg till ÖF i förmiddags. Alltid lika trevligt att sitta och snacka med fina mammor medans barnen roar sig själva och varandra. Idag fick vi fin besök av Eva & Mika som hade premiär där. Eva som förövrigt är delägare i gymmet här i stan satt och svarade på våra tusen frågor om träning. Hur man ska göra, vad man ska äta, vad man ska träna, hur länge, hur mycket, hur tungt hur ofta... Ja ni vet... Riktigt härligt att ha henne i sin mammagrupp faktiskt! Hursom...- jag gör ju fel! HAHA- inte chockad alls. Äter fel, tränar för mycket, tränar fel osv... Hehe- ne men seriöst, jag behöver nog inte träna så mycket som jag gör. Iofs känner jag mig ganska nöjd med att träna 6 dagar i veckan. Det kliar ju i kroppen om jag inte får ge mig upp på maskinerna.

Dessutom har vi ju gruppen "Sex månader till midsommar" på Facebook där i är ett gäng damer som tillsammans går ner i vikt. OCH- man vill ju inte vara sämst, inte när alla är så duktiga. Vi väger och mäter oss en gång i veckan och redovisar sen våra resultat för varandra. Vi peppar och sporrar varandra vilket är underbart! Dock ska jag tagga ner lite med måttband och våg- man blir som besatt. Så istället för kontroll 1 gång i veckan ska jag köra varannan vecka eller iallafall var tioende dag. Det räcker. Gott och väl. Kläder är ett så mycket bättre sätt att få veta hur det går för en. Enligt mig.

Men för att uppdatera er lite om hur det går för mig så har jag hittills, sen 1 Jan minskat ca 30 cm runt om kroppen, mäter överarm, under byst, midja, höft/mage, stuss och lår. Och sammanlagt tappat 7 tunga kilon. 10 till och jag är nöjd! 4,5 månader kvar- det här kommer jag fixa!


Morgonträning med mycket, OBSERVERA MYCKET tunga påsar under ögonen
/C

3 kommentarer:

  1. Jösses 7 kg på drygt 1 mån, dä ä ente dölit!!! Bara så du vet, tycker jag att du är fin vad du än väger!

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen jätteduktig! Och det syns på dej att du har gått ner, du lyser och strålar ♥

    SvaraRadera
  3. Grymt duktig du är!!

    SvaraRadera