torsdag 30 december 2010

Nyårs prepp

I förmiddags åkte jag alldeles ensam iväg till Lidköping för att storhandla. Sprang även in en snabbis på Rörstrands innan. Shit vilken lyx det är att vara ensam- strosa runt i sina egna tankar, göra det i sitt eget tempo utan att han någon som flåsar en i nacken. Eller snarare gnäller och tjoar. Jag fick iallafall handlat rejält, bunkrar upp med massa nyttigheter som grönsaker, kyckling, fisk och fullkornsbulgur här hemma nu. Men som sagt, Lördag börjas de så jag fick ju självklart med mig lite onyttigheter oxå. Några flaskor bubbel, martini, vitt torrt vin, baileys och öl. I morgon är det fest! ;-)


Nu har vi precis ätit en tidig middag ihopp om att slippa det ikväll då vi ska spela bingolotto. Blir bara lite tilltugg o dryck till de- orkar inte laga mat idag känner jag. Strax ska jag dra igång med vår del i nyårsfirandet. Förrätt & efterrätt. Lika bra att ha allt förberett så man slipper stressa i morgon. 


Förresten drar jag nog en sväng till salongen innan vi ska iväg i morgon. Hänga lite med brudarna, dricka skumpa och fixa iordning oss innan vi alla drar iväg på olika firanden. Hoppas vi hörs igen senare- annars ha en kanonfin dan före dan. :-)


/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar