fredag 5 augusti 2011

DÅLIGT BLOGGANDE

Sorry för dålig uppdatering de senaste dagarna men det har inte funnit så mycket tid över... Eller jo förresten, det har det egentligen, men jag har börjat läsa... Hela kvällarna, från det att Elton somnar vid 20 lägger jag mig i soffan, på golvet, i badkaret, på spikmattan eller i sängen och fullkomligt slukas in i böckerna jag läser. Mest är det chick lit böcker som intresserar mig mest- kanske mest för deras rosa/lila/cerisa eller orangea omslag tilltalar mina ögon mest när jag väljer böcker! :-) Igår kväll läste jag för andra kvällen i rad ut en bok- nu har jag inte längre några lockande böcker kvar här hemma- får bli till att köpa några nya eller låna av vänner!

Denna morgon skulle vara min sovmorgon, men som vanligt blir det och aldrig så då pappan till mitt barn har en förmåga att totalvägra att vakna. Sonen leker och jag ligger nu i sängen och ska kasta mig in i en tredje bok- (tvingas läsa en bok som inte lockar). Champagne flickan. (kunde varit moi) ;-)

På tal om något helt annat så är jag idag inne på min tredje dag utan socker. Det var dags att ta tag i det igen. Igår led jag av en huvudvärk som inte var att leka med- kan tänka mig att denna dagen blir snarlik. Nu vet jag inte hur det är för andra, men på fjärde dagen är jag i himlen- sockersuget och det galna beroendet är som bortblåst! Så i morgon kommer jag må strålande! Rent viktmässigt är mitt mål nått för 3 kilo sen. De målet jag hade 1 jan- alltså 15 kilo ner. Så med det sagt borde jag ju vara nöjd... Men nja... 5 kilo till och jag tror jag kommer känna mig på topp! Denna vecka har jag rivstartat- hittills varit på gymmet tre gånger (en fjärde gång idag) samt varit ute och sprungit en gång. NU SKA DEM ENVISA KILONA BORT! Sabina min fina ska kicka igång hon oxå efter en välsmakande semester- härligt att köra ihop. Hon inspirerar mig till max. Läs hennes blogg här www.binabus.se. Jesus vad jag babblar på... Ha en strålande Friday så hörs vi snart igen! Kastar in ett litet bildregn på vad vi haft för oss i veckan! Puss!

1 kommentar:

  1. Vad tråkigt att missa en sovmorgon!! Men sover B hemma hos er nu??

    SvaraRadera