lördag 6 augusti 2011

Kort men en aning intensivare





Det blev inte så mycket powerwalk, utan mer jogg. Höll ett ganska bra tempo trots både barnvagn och en enorm motvind. Där det dalar på stapeln där har jag fått blodsmak i munnen och alltså varvat ner :) Shit, jag är verkligen ingen springare- jag vet att jag sagt det förr och jag står verkligen fast för det. Trots detta tänker jag fan inte ge mig- JAG SKA LÄRA MIG SPRINGA! Att börja med intervall träning är då kanon då det bygger upp uthålligheten . Plus att intervallträning bränner mer fett på kort tid än vad konditionsträning gör. Med detta i bagaget ska jag nu försöka strukturera om min träning. Kortare hårdare pass. Inga timmar på CT:n längre alltså!

I morgonbitti väntar en PW ff. Längtar redan nu. Känner jag att benen orkar så lägger jag nog in lite löp oxå. Får bli till att känna på dagsformen först!

Efter lite roddande med Sabina idag har vi nog kommit fram till att jag äter alldeles för lite mat för att min kropp ska bränna som bäst. Detta är verkligen något som är kämpigt för mig- att äta rätt. Tio gånger enklare att inte äta alls tycker jag. Trots att jag vet att det är fel. Dagens ransonering av mat har sett ut nästan precis som gårdagens. Ägg & finncrisp till frulle. Och sallad till lunch. Sen har jag hällt i mig litervis med Cola Zero och kaffe. (Skärpning på den fronten.) Colan måste jag på något sätt göra till en belöning- den ställer bara till det för mig annars...

Ni som oxå ska sätta igång- släng in mått och vikt (om ni vågar). Alltid kul att följa. Dels för pepp och träningssnack men oxå för stöttning! Keep up the good spirit!

2 kommentarer:

  1. Klokt av dig Chris! Ät mer så lovar jag att du kommer tappa mer kilo!
    Jag mäter mig inte, men vill va en 36a i storlek, komma i gamla jeans som blivit för tighta.. Mål vikten är 62 kg. Vägde 68,4 kg i morse.. Jag ska väga mig varannan lördag, vill helst inte väga mig alls utan känna på kläderna å se i spegeln.. Men lite koll vill jag ha så att jag går åt rätt håll:)
    1/11 ska jag nå mitt mål iaf, har satt upp delmål på vägen.. B la att jag ska väga 66kg 30/8 :) hey ho lets go!

    SvaraRadera
  2. Duktig du är som kämpar på så bra med träning och vikt, imponerad. Vi har också regnställ till Joppe från pop, tyvärr i storlek 86 som han fullkomligt drunknar i.

    SvaraRadera