måndag 31 januari 2011

Bokföra min träning

Fasen jag har helt kommit av mig vad gäller både matdagbok och träningsbok. Skriver inte ner någonting längre, förutom vikt och mått då. Tror jag borde börja igen då det är en smart grej- att se vad man stoppar i sig samt hur många timmar i veckan man tränar. Just nu är jag inne i ett flow- tränar mellan 6-9 timmar i veckan. Vilodag Lördag. Ibland skippar jag vilodagen om jag känner att suget blir för starkt! Jag har tappat 6 kilo hittills. Vilket enligt mig är 1/3 del av det jag vill gå ner. Dock vet jag inte hur min kropp kommer se ut efter alla 18 tappade kilon så vi får helt enkelt se och avgöra med tiden vad som blir snyggt och inte. Jag vet iallafall nu att det inte är omöjligt att tappa vikt- det går- bara man vill och håller sig motiverad. Viktigt att inte tappa fokus!

Hur som helst så önskar jag att kroppen inte sa ifrån. Utan att man ibland betedde sig lite som en robot och bara kunde köra och köra! Mina ben är dem som ger sig först kan man säga. Knäna börjar ge vika när kroppen inte vill mer vilket är så otroligt störande. Huvudet vill mer- kroppen säger stopp! Den tröskeln i de tillståndet är inte så lätt att ta sig över. Inte alls om jag får säga så! Ett mirakelpiller är vad jag hade velat ha... ;-)

Jaja, nu sitter jag iallafall här efter en och en halv timmas träning. Skönt- svettig- pigg! I morgon ska jag variera mig lite. Eller ja, CT:n på morgonen innan frukost. Men sen blir det simmning. Jag och manvän ska ta lillmyran till badhuset. Och då tänkte jag passa på att utföra dagens träning där. Nog babblat- nu ska jag duscha! Bye

1 kommentar:

  1. Simmar är jättebra ju. Det är både skönt och bra träning. Duktig du är som tappat så mycket vikt, bra jobbat!

    SvaraRadera