lördag 1 januari 2011

Vad jag äter till frukost

Några tips till den som har brist på idéer. Simpla, snabba nyttiga saker. 


1. 1kokt ägg - 2 knäckebröd med smör & grönskaker - kaffe & ett glas juice. Halva vatten, halva juice


2. Vaniljyoughurt 0,5% m hallon, blåbär & banan. Evt någon fettsnål musli för att behälla mättnadskänslan längre. Kaffe & stortglas med citronvatten.


3. 1 grov smörgås (MÖRKT bröd), tallrik med några skivor skinka, 2 skivor ost, paprika, tomat, gurka- valfria grönsaker. Kaffe & valfri dryck. 


4. Havregrynsgröt m lättmjölk och massa kanel. (Själv äter jag inte gröt, men funderar på att lära mig.) Kanel är bevisat nyttigt i viktnedgångssyfte så det har jag t.o.m i vattnet nu. Kanel el citron. 


5. Skål med 2 dl K-special (INTE DEN MED CHOCKLAD) lättmjölk och frukt.




För er som kommer ta morgonpromenader är det super att gå på tom mage- då tar kroppen på sina egna fettreserver (dem vi vill bli av med). Men se till att ha med er gott om vatten. Väl hemma bör frukosten vara lättserverad då jag själv upplever att jag blir ganska skakis. 


Jag själv kommer inte inta någon mat alls efter klockan 18 på kvällarna. Surt med effektivt. Däremot kommer jag stoppa eventuell hunger med frukt, grönsaksdipper, vätska knäckebröd och riskakor. Har ni fler tips- dela gärna med er! 


This is it for now. Nu ska jag hacka lite grönsaker o blanda dip- lördagsmys väntar. Så ikväll ser jag myset som kvällsmat. 


Tjipp


/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar